Toegankelijkheid

30CC wil dat iedereen deze website kan gebruiken.
Kom je toch een pagina tegen die niet toegankelijk is? Meld het ons!

Toegankelijkheid zalen?

Deze pagina gaat over de toegankelijkheid van onze website.

  • Zoek je info over de toegankelijkheid van onze zalen, check dan de toegankelijkheidsinfo bij elke locatie.
  • Ben je rolstoelgebruiker, slecht te been, slechtziend of slechthorend, dan geven we je heel graag een aangepaste plaats. Neem hiervoor contact met de Ticketbalie of Tickettelefoon.

Wat is een toegankelijke website?

Een toegankelijke website is voor iedereen bruikbaar en begrijpelijk, bijvoorbeeld ook voor personen met een beperking.

Om dat te bereiken, legt Europa alle overheidswebsites regels over toegankelijkheid op. Die zijn vastgelegd in de Europese richtlijn EN 301 549

30CC volgt deze regels en beantwoordt daarbij aan het AA niveau van de Web Content Accessibility Guidelines 2.1, de internationale standaard voor toegankelijkheid.

Wat doen we om deze website toegankelijk te maken?

We passen deze maatregelen toe in onze werking:

  • Toegankelijkheid 'by design'
    Toegankelijkheid is een onderdeel van alle stappen in de ontwikkeling van deze website (ontwerp, bouw en redactie).
  • Onderzoek
    Onafhankelijke experten testen de website regelmatig op toegankelijkheid, zowel functioneel-technische als redactionele delen. Knelpunten lossen we duurzaam op.
  • Kennis medewerkers
    Onze medewerkers houden hun kennis over toegankelijkheid op peil en passen ze toe waar nodig.

Welke delen zijn (nog) niet toegankelijk?

Op www.30CC.be zijn deze delen (nog) niet toegankelijk:

  • Pdf-bestanden
    Sommige pdf-bestanden op onze website zijn niet toegankelijk. We werken aan een oplossing.
    Cruciale informatie bieden we ook altijd op een andere wijze aan en waar mogelijk vermijden we steeds het gebruik van pdf-bestanden
  • Online kaarten
    Online kaarten zijn niet toegankelijk, maar je mist daardoor geen informatie.
    De informatie is ook in tekst beschikbaar (bv. toegankelijkheid van zalen bij openbare werken).
  • Online toepassingen
    Onze online diensten verlopen soms via een externe toepassing. Sommige toepassingen zijn niet toegankelijk.
    • Bestaande toepassingen proberen we zo snel mogelijk toegankelijk te maken, bv. de online ticketverkoop.
    • Nieuwe toepassingen laten we bouwen volgens de Europese richtlijnen.
  • Informatie van anderen
    Op deze website ontsluiten we soms informatie van anderen via een embedcode (bv. YouTube video's).
    Daarbij kunnen we niet altijd garanderen dat deze informatie volledig toegankelijk is.

Problemen met toegankelijkheid melden

Wil je op deze website iets gebruiken dat niet toegankelijk is? Meld het ons.
We bekijken hoe we jou kunnen verder helpen en hoe we de toegankelijkheid kunnen verbeteren.

Meld een probleem met toegankelijkheid

Klacht indienen

Nam je contact met ons op, maar ben je niet tevreden met het antwoord?
Stuur dan jouw klacht naar de ombudsdienst van de stad Leuven

Kom je er niet uit?
Dan kan je ook de Vlaamse ombudsdienst contacteren.

laatste wijziging: 23 november 2020